top of page
Search

6 nõuannet rasedatele: kuidas nautida sooja ilma beebiootuse ajal?


Suvekuud võivad pakkuda palju päikesepaistet ja rõõmu, kuid samal ajal võib kuum ilm tuua kaasa ebamugavusi ja soojusest tingitud väljakutseid. Meie Pisipere ämmaemand Kärt jagab 6 olulist nõuannet, mida tasub rasedana teada, et suvisel ajal end mugavamalt tunda.



#1 Joo piisavalt


Taga piisav vedelikutarbimine, eriti kuumadel päevadel. Eelista mineraalvett või puhast kraanivett. Kui soovid, saad koduselt vett maitsestada kurgi, sidruni või külmunud marjadega. Soovitame juua regulaarselt terve päeva jooksul ning kanda alati kaasas veepudelit janu kustutamiseks.


#2 Vali õhku läbilaskvad riided ja peakate


Kanna õhulisi ja kergest materjalist rõivaid, eelistatult looduslikust kiust nagu puuvill või linane. Need materjalid soodustavad paremat õhuringlust ning aitavad keha jahedana hoida. Kindlasti kata oma pea - selleks kasuta laia äärega kübarat või mütsi.



#3 - Ajasta õues viibimist


Naudi värsket õhku ja jalutuskäike hommikul või õhtu poole. Otsi varju ja vähenda väljas viibimist kuumuse tipptundidel. Keskpäevased tunnid, alates kella 11.00-st kuni kella 15.00-ni, on kõige intensiivsemad ja päikesekiirgus saavutab oma haripunkti isegi Eesti kliimas. Päeva kõige kuumematel tundidel otsi jahedaid varjulisi kohti või viibi siseruumides, mis on hästi ventileeritud või varustatud jahutusvõimalustega.


#4 - Päikesekaitse


Kasuta kõrge kaitsefaktoriga mineraalseid päikesekaitsetooteid. Nahk on raseduse ajal tundlikum ning hormoonide tõttu võib kergemini tekkida päikesepõletus ja pigmendilaigud. Päikesepõletus võib tõsta kehatemperatuuri ja tekitada ebamugavustunnet nii sulle kui beebile.


#5 - Tõsta jalad kõrgemale


Raseduse ajal esineb sageli turseid jalgadel ja pahkluudel, mis võivad suvisel ajal eriti ebameeldivad olla. Tõsta jalad regulaarselt kõrgemale, kasutades selleks näiteks padja toetust. See aitab vähendada turset ja parandada vereringet. Kuumadel päevadel on mõnus teha ka jahedaid jalavanne, mis ühteaegu jahutavad ja vähendavad turseid jalgadel.




#6 - Jahuta


Jahedad dušid ja vannid aitavad alandada kehatemperatuuri ja pakkuda leevendust kuumusest tingitud ebamugavustele. Headeks abivahenditeks kuumuse korral saavad olla veel käeshoitav lehvik, ventilaator, jääkuubikud, külm märg rätik, geelpadjad või pihustiga veepudel.



Pea meeles!


Kuula oma keha ja võtta vajadusel puhkepause. Leia rahulikke ja jahedaid paiku, kus saad lõõgastuda vältimaks ülekuumenemist. Olgu selleks puhkus siseruumides või jalutuskäik varjulises pargis. Oluline, et tunneksid end võimalikult hästi.


Kindlasti konsulteeri ämmaemanda või naistearstiga kui:

  1. Esineb püsiv iiveldus, oksendamine või kõhulahtisus, see võib viidata dehüdratsioonile.

  2. Kui tekib pearinglus, minestamine, tugev peavalu või segasusseisund, mis võivad olla päikesest tingitud ülekuumenemise sümptomid.

  3. Kui on palavik, kõrge vererõhk või tursed, mis ei vähene pärast jahutusmeetmete kasutamist.


Kokkuvõtteks


Iga rasedus ja suvepäev on erinev. Loodame, et need praktilised nõuanded aitavad sul leida suvisel ajal mugavust ja jahedust ning nautida beebiootuse kauneid hetki ilma üleliigse kuumusega võitlemata.


Tea, et kui esineb täiendavaid küsimusi seoses rasedusega või beebiga, siis meie ämmaemandad on sinu jaoks olemas! Kontakti ja ajad leiad siit.


79 views0 comments

コメント


bottom of page